الاثنين، 22 يوليو 2019

هواجس طارفة .. بقلم الشاعرة ام ريم

هواجس طارفة

بقلم. عائشه غانم

يا بدر في وصفك تطُول السالفة
مالك منازع في القوافي والحروف

من يوم شفتك دمع عيني ذارفة
والقلب في حيره وانا عايش بخوف

الله من هاجس أتاني ساجفه
سابح بحبك وقت يمسك بالكفوف

خليك معي واترك معاذر طارفه
الحب مزق داخلي مثل السيوف

وأنا اعتذرت وقلت لك أسفه
وانته معاند ماتقدر لي  ظروف

حبك سكن قلبي وانا مش عارفه
احرقت قلبي وانت من ناري تشوف

من يوم عرفتك صرت انت السالفه
وانا معك في نبض قلبي والحروف

كيف اوصلك وانا هزيله عاجفه
القلب لو يلقاك ينبض كالدفوف

شوقي كبير لكنني مش واقفه
لو اقدر امشي كنت جيتك لو زحوف

ام ريم

سجال في واحة الفكر والثقافه 23/7/2019

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ادرج تعليقك في مجلة شعراء العرب

تابعنا على فيسبوك

Labels

شريط الأخبار

ads

حكمة

في بعض الأحيان الخطوة الأولى هي الخطوة الأصعب تقدم وأخطوها فقط وليكن لديك الشجاعة الكافية لان تتبع إحساسك وحاستك السادسة.

حكمة اليوم !

التسميات

العاب

منوعات

{"widgetType": "recent posts","widgetCount": 4}

Contact us

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *